Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou

- Petra Nachtmanová



Simona a Vilém jsou už nějaký ten pátek pár. Simona si ovšem začíná uvědomovat, že Viléma nezajímá nic jiného než jeho práce (je myslivec) a tak začíná přemýšlet nad rozchodem.


Ze začátku se snažila jeho vášeň chápat. Dokonce se k Vilémovi vnutila a šla s ním na posed. Představovala si, jaká to bude romantika - líbání, vášeň, všude kolem lesy.
Místo představované romantiky Simona musela být zticha a nehnutě sedět, zatímco Vilém mžoural dalekohledem po okolí.

Nyní má myslivosti plné zuby. Pomalu začíná toužit po miminku, ale díky tomu, že Vilém tráví veškerý svůj čas v lese a na Simonu nemá moc času se miminko nekoná.
Místo miminka se koná neplánovaná přestavba krásně sladěné ložnice do fialových tónů. Vilém se totiž rozhodl, že ložnici vyzdobí v mysliveckém duchu. Na stěnách se objevily různé diplomy, kachny a jiné ptactvo, hlavy lesní zvěře, trofeje a na zemi nechyběly vyčiněné kůže divočáků.

..."Nepřehnal jsi tu výzdobu ?"
"Chtěl jsem ti doma udělat nefalšovaný lovecký zámeček. Můžeš si hrát na princeznu, kněžnu nebo přímo na královnu !"
"O jaký pohádce mluvíš ? O princezně v medvědím kožichu, o královnině sežraném divočákovi, nebo o kněžně, co sedávala každý večer pod parohy s bažantem v ruce ?"....

Neplánovaná přeměna ložnice byla poslední kapkou, Simona má všeho plné zuby a odchází k rodičům. Netrvá dlouho a narazí na sympatického trampa - Ronyho. Slovo dá slovo a Simona svolá starou partu, se kterou kdysi jezdila na vandry. Těší se, že Ronyho pozná v celé své kráse právě v přírodě, kde se projeví každá chybička.

Bere sebou i nejlepší kamarádku Jelenu, trampováním nepolíbenou cukrářku, která se chce také zamilovat. Hodlá kvůli lásce obětovat pohodlí domova a vydává se spolu se Simonou prolézat hluboké lesy a přespávat pod převisy.

Knihu se mi poštěstilo vyhrát v soutěži, kterou jsem objevila na stránkách paní autorky. Byla jsem nadšená, že jsem vyhrála a ještě nadšenější při otevření knihy, kde na mě čekalo krásné věnování.

Kniha je humorným románem, ideálním pro teplé letní večery, nebo jako oddychovka po práci.Příběh je hlavně o hledání té pravé lásky a o trampování. I když Jelena není zrovna ukázkový typ pro čundry, tak se nevzdává a trampování ji začíná bavit. Simona by si zase přála, aby jí to s Ronym klaplo, jelikož se do něj zamilovala na první pohled. Celá parta je poměrně svérázná a mě nejvíce zaujal právě příběh Jeleny. Ta mě doopravdy bavila a je škoda, že se kniha více nezabývala jí samotnou. Bažina byla druhá správná ženská, u které mě celkem mrzelo, že se postupně víceméně vytratila do ztracena a zmínka o ní byla pak už jen na konci knihy.

Kniha mne doopravdy bavila a já jsem měla při čtení sto chutí sbalit bágl a okamžitě vyrazit s přáteli prozkoumávat krásy a taje naší malé české zemičky.
Našla jsem pouze jednu vadu na knize samotné a to byla délka. Moc mě mrzelo, že kniha nebyla delší, jelikož se četla doopravdy sama.

Na závěr snad jen dodám, že knihu jsem měla přečtenou za necelé tři hodinky a to jen kvůli tomu, že jsem neměla na čtení moc času a musela jsem odcházet. 

Knihu můžu doporučit všem, kteří si chtějí u čtení odpočinout a dobře se pobavit.


Název : Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou
Autor : Petra Nachtmanová
Nakladatelství : Taťána Kubátová , edice PETUNKY
Počet stran : 176





A co vy ? Četli jste tuto knihu ? Líbila se Vám ? 
Nebo máte v plánu si ji přečíst ? 
Neváhejte a o svůj názor se podělte v komentářích :-)










6 komentářů:

  1. Knížka na mě taky čeká, tak se těším :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj.
    Gratulace k výhře nejprve a pak pochvala za hezkou recenzi. Knížku mám sama přečtenou a musím dát za pravdu, že Jelena byla v ní skvělá a kdyby byla jen o ní a jejím příběhu, vůbec by mi to nevadilo. Autorčin styl psaní mě moc baví a mám od ní doma už 3 knihy a 4 je někde na cestě. Doporučuji se kouknout i po jejích krimi povídkách. Je to zase něco jiného a jistě překvapí jako mě.
    Hezký den přeji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, mockrát děkuji jak za gratulaci, tak za pochvalu recenze. Tohle byla má první kniha od autorky, tak nemám moc srovnání s ostatníma jejíma knihama, každopádně děkuji za tipy, určitě mrknu.
      Měj hezký den :)

      Vymazat
  3. Velká gratulace! Moc pěkná recenze! :-)

    OdpovědětVymazat