Měsíční shrnutí - Leden

Krásný, i když poměrně zakaboněný den,
jelikož je dnes už 6. února, tak si myslím, že je nejvyšší čas sepsat nějaké to shrnutí za minulý měsíc.
Leden byl pro mě poměrně dobrým měsícem a to nejen na počet knih, které jsem přečetla, ale také na vybrané tituly. Jsem velice ráda, že jsem se žádnou knihou nešlápla vedle.





Celkem jsem v lednu přečetla sedm knih a byly jimi : Ve stínu černých ptáků Cat Wintersové, Vánoční koleda Charlese Dickense, Nejšťastnější dívka na světě Jessicy Knollové, Illuminae spisovatelského dua Kaufmanová - Kristoff, Cinder Marissy Meyerové, Deník sráče od anonymního autora a na závěr měsíce jsem přečetla Kuchařku Stařenky Oggové  z pera Terryho Pratchetta.



Ve stínu černých ptáků | Cat Wintersová

- tato kniha mě nesmírně bavila, propojení historických událostí v podobě války a Španělské chřipky spolu se světem duchů se mi zdál více než povedený.

Recenzi na tuto knihu naleznete zde.
Hodnocení



Anotace
V roce 1918 si v kalifornském San Diegu vybírají svou daň smrtící chřipka a první světová válka. Šestnáctiletá Mary Shelley Blacková, pojmenovaná po slavné autorce románu o Frankensteinovi, dívka s přírodovědným nadáním, která se ocitla bez rodičů, odjíždí ke své tetě z Portlandu v Oregonu do San Diega.
Zděšeně sleduje, jak se zde zoufalí pozůstalí hrnou na seance a k fotografům duchů, kde hledají útěchu. Jedním z takových fotografů je i bratr jejího milého Stephena Emberse Julius, jehož Mary Shelley považuje za podvodníka.
Po Stephenově smrti na válečné frontě ve Francii se Mary Shelley vystaví v bouři bleskům, je zasažena a nakrátko umírá. Když se vrátí mezi živé, má zvláštní schopnost – cítit chuť emocí. Stephenův duch se k ní v noci vrací a prosí ji o pomoc – nemůže odpočívat v pokoji, protože ho mučí tajemní obrovští černí ptáci.
Uvěří Mary Shelley v existenci duchů? A podaří se jí odhalit důvod Stephenova utrpení a pomoci mu?



Vánoční koleda | Charles Dickens

- Vánoční koleda je klasikou, kterou jsem četla až v lednu a to díky tomu, že jsem ji dostala pod stromeček a zároveň jsem si trošku chtěla prodloužit Vánoční náladu.

Recenzi na tuto knihu naleznete zde.
Hodnocení



Anotace
Obchodník Ebenezer Skruž je lakotný. Vlastně miluje jen jedno - peníze! Hromadí je a škudlí, kde se dá. Ani o Vánocích, svátcích klidu a míru, nedokáže být laskavý a štědrý. Brzy se ale má všechno změnit...
O Štědrém dnu má Skruž podivnou vidinu, ve které ho navštíví jeho zemřelý společník Jakub Marley. Tajemným hlasem mu prozradí, že se mu zjeví tři duchové, kteří starému skrblíkovi pomůžou stát se lepším člověkem, pokud on bude chtít. Ke Skružovi skutečně postupně přijdou záhadní návštěvníci - duch minulých Vánoc, duch letošních Vánoc a duch příštích Vánoc.
Připomenou mu jeho dětství, zavedou ho do chudé rodiny jeho písaře a ukážou mu, jaké štěstí prožívá o svátcích jeho nemajetný synovec se svými dětmi. Poslední duch odhalí obchodníkovi děsivou budoucnost...
Zlému lakomci spadnou klapky z očí a rozhodne se pro zásadní životní změnu... 



Nejšťastnější dívka na světě | Jessica Knollová

- po první kapitole, se kterou jsem měla poměrně problém se celá kniha rozjela a já jsem se do ní doopravdy ponořila. Skvělý čtenářský zážitek.

Recenzi na tuto knihu naleznete zde.
Hodnocení



Anotace
Její dokonalý život je dokonalá lež.

Osmadvacetiletá TifAni je hrdá na to, čeho v životě dosáhla: má práci v redakci prestižního módního časopisu v New Yorku, jak si to dávno vysnila, a teď ji čeká už jen zářná budoucnost. 

TifAni možná působí jako sebestředná, manipulativní žena, ale je na to pyšná, protože všechno, čeho dosáhla, získala vlastními silami. Teď napřela veškerou svou energii k přípravě svatby s mužem, jenže se zdá ve všem směrech ideální. Toužebně očekávaná událost jen dovrší léta její snahy vymanit se z pozice maloměstského děvčete a stát se manželkou muže se jménem a kontem, které jí můžou všichni jen závidět.

Ale minulost, kterou by nejraději vytěsnila z hlavy, nedobytně dotírá. Minulost, která je jejím nepřítelem. Otázkou je, zda drásavou skandální události navždy pohřbít ve své mysli. Co by se stalo, kdyby vyšla s pravdou ven? Bude to znamenat konec všeho, k čemu se tak usilovně dopracovala - nebo to pro Ani vysvobození?

Prvotina Jessicy Knollové, která se okamžitě stala bestsellerem, není jen strhujícím thrillerem s takřka detektivní zápletkou, ale i dílem zamýšlejícím se nad palčivými otázkami moderní společnosti. Dotýká se tématu ženy jako oběti, hledá odpověď na to, odkud se bere násilí a co je jeho spouštěčem. 



Illuminae | Amie Kaufmanová a Jay Kristoff

- jako nečtenář sci-fi jsem se pustila do Vánočního dárku, ze kterého se mi tajil dech. Čtení ubíhá rychlostí blesku a já jsem byla nadšená.

Recenzi na tuto knihu naleznete zde.
Hodnocení



Anotace
Dramatický příběh o přežití, ztrátě domova a bezmoci doprovází mimořádně originální grafické zpracování dokumentů, e-mailů, vojenských zpráv a novinových článků.

Píše se rok 2575 a dvě znepřátelené korporace jsou ve válce kvůli planetě, která je stěží něčím víc než obřím kusem kamene pokrytým ledem. Obyvatele o útoku nikdo nevaroval, nikomu na nich nezáleží. Kady je nucená spojit se s bývalým přítelem Ezrou a pod nepřátelskou palbou se snaží dostat k evakuační lodi, která oba dostane do bezpečí. Jenže po celé planetě se šíří zmutovaná epidemie. Úniková flotila se snadno může stát pastí a jejich hrobem.





Cinder | Marissa Meyerová

- ano, přiznávám bez mučení, že jsem se nechala zlákat spoustou pozitivních reakcí na tuto sérii. A jsem za to velice ráda. Kniha mě chytila a nepustila, dokud jsem nedočetla poslední stranu. Nejlépe probdělá noc za poslední dobu.

Recenzi na tuto knihu naleznete zde.
Hodnocení



Anotace
Rušné ulice Nového Pekingu se hemží lidmi a androidy. Populaci devastuje smrtící nákaza. Z vesmíru tomu přihlížejí krutí měsíční lidé, kteří čekají na správný okamžik. Nikdo netuší, že osud Země spočívá v rukou jediné dívky...

Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody – mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci (roboty, vznášedla, své vlastní nefungující součástky), díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou v Novém Pekingu. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit.
Cinder touží udělat na prince co nejlepší dojem, ale se všemi plány je konec, když se její mladší nevlastní sestra a jediná lidská přítelkyně nakazí smrtelným morem, který sužuje Zemi už celé desetiletí. Macecha obviní z dceřiny nemoci Cinder a nabídne její tělo pro výzkum moru, což je „pocta“, kterou dosud nikdo nepřežil.
Ale netrvá dlouho a vědci zjistí, že jejich nové pokusné morče je zvláštní. Chirurgové, kteří proměnili Cinder v kyborga, něco skrývali. Něco cenného.
Něco, kvůli čemu jsou někteří lidé ochotní zabíjet…



Deník sráče | Autor neznámý

- velké překvapení v podobě terapie psaním. Je to drsné, je to surové a bez zbytečné omáčky kolem.

Recenzi na tuto knihu naleznete zde.
Hodnocení




Anotace
„Rád sem ubližoval ženskejm… Tejral sem je psychicky… Dělalo mi to dobře.“ Jen dokud se všecko neobrátilo proti mně, přiznává v brutálně upřímné, vtipné a zřejmě autentické zpovědi čtyřicetiletý mediální šíbr, cynik a bývalý alkoholik. Vstupte do zmateného světa špičkové reklamy, kam se vyšvihl jako nanicovatý mladík z irského buranova, poznejte drsnou atmosféru velkoměsta, kde se tento privilegovaný kretén snaží překřičet samotu posedlostí, silnými slovy a občas i pěstmi.Příběh sice vypráví kreativec znalý mnoha profesionálních triků, v tomto případě je ale nepoužil, protože na tak horečnaté chrlení bolesti lidská fantazie nemá. Svůj životní příběh tu totiž čtenářům předkládá zavilý manipulátor a zoufalý trosečník, který svým životním stylem požírá sám sebe – zároveň však člověk poctivě přiznávající, že sklidil, co zasel, jedinec budící současně odpor i soucit… a místy dokonce překvapivé ztotožnění. Jeho nahlédnutí do pofiderních zákoutí raněné lidské duše vyvolává ohlas po celém světě. 



Kuchařka stařenky Oggové | Terry Pratchett

- tato kuchařka není pouhým souborem receptů pod záštitou Úžasné Zeměplochy. Jedná se o soubor velmi cenných rad a tipů stařenky Oggové.
Nikdy se mi nestalo, abych se při čtení kuchařky tak dobře pobavila.

Recenzi na tuto knihu naleznete ----
Hodnocení



Anotace
Stařenka Oggová, jedna z nejproslulejších čarodějek Zeměplochy, předává část ze své obrovské sbírky chutných, ale především zajímavých receptů, protože to tak dneska dělá každý. Návdavkem k Jahodovému klátilovi a žemlovce Znouzecnosti, recepisu, který získala od Nobyho maminky, se Stařenka dělí o své zkušenosti, týkající se života, smrti, etikety („Když budete chodit na pohřby jiných lidí, můžete si být jisti, že oni na oplátku přijdou na ten váš.“), namlouvání, dětí a svateb, a to vše podává tak rafinovaným způsobem, že se nedotkne ani těch nejchoulostivějších z citlivých povah. Dobrá, ne moc.
Většina z receptů byla vyzkoušena na lidech, kteří stále ještě žijí!

Paní Oggová děkuje všem, kdo jí asistovali při plavbě na tomto literárním korábu: panu Terrymu Pratchetovi, panu Stephenu Briggisovi, slečně Tině Hannahanové a mistru Paulu Kidbymu.

Kniha ze série Úžasná Zeměplocha, přeložil Jan Kantůrek. 


Kniha měsíce - tak tady nejsem schopná dát na první příčku pouze jednu knihu, nýbrž dvě. Knihou měsíce se pro mě staly Illuminae spolu s Cinder.

Obálka měsíce - tady bych bezesporu zařadila Illuminae, perfektně vymyšlená obálka této knihy si určitě zaslouží pozornost.

Nejrychleji přečtená kniha - tou se stala Cinder. Dělala mi společnost jeden večer.

Překvapení měsíce - Deník sráče - kniha od které jsem neměla žádná očekávání a opravdu mě překvapila.



Přírustky do knihovničky
V lednu mi do knihovničky přibylo celkem sedm knih, tak se pojďme podívat, jaké to byly.

Kukačka - Karolina Limrová
V pastiLilja Sigurðardóttir
Deník sráče - autor neznámý
Cress - Marissa Meyerová
Pavel a já - Dan Vyleta
Život po tobě - Jojo Moyesová
Lovci duchů - Neil Spring

A jaký byl Váš knižní leden ?
Jaké zajímavé kousky jste přečetli a jaké knihy vás v nadchly ? 
Určitě mi dejte vědět - inspirace není nikdy dost :-)

Mějte se krásně 
Pinky 

10 komentářů:

  1. Pěkné shrnutí a moc pěkný výběr knih. Už si fakt musím přečíst tu Cinder. :-D Ve stínu černých ptáků jsem také četla a byla nadšená :-), to samé u Nejšťastnější dívky na světě. Illuminae stále odkládám a nevím proč, nemám odvahu knihu koupit i když mě nesmírně láká. Ať je i únor čtenářsky tak bohatý :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)
      Cinder fakt doporučuji, myslím, že by se ti mohla líbit, stejně jako Illuminae, i když já jsem ke sci-fi přičichla až teď, možná by to pro pravidelného čtenáře nebylo nic moc.
      Jinak jsem ráda, že jsme se shodly jak s nejšťastnější dívkou, tak se stínem černých ptáků :-)

      Vymazat
  2. Mě poslední dobou hodně láká Ve stínu černých ptáků :) Cinder jsem četla a jsem ráda, že se ti také líbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve stínu černých ptáků určitě doporučuji, čte se jedním dechem a spojení historie s duchy bylo naprosto skvělé :-)

      Vymazat
  3. Z knih jsem četla jen Cinder a Deník sráče a obě dvě byly naprosto perfektní 😊
    Ve stínu černých ptáků čeká na poličce a další díly Měsíčních kronik+ Illuminae na wishlistu 😄
    Měj se hezky ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se ke zbylým knihám brzy dostaneš a budou se ti líbit. Já už se teď nemůžu dočkat dalších dílů MK a Illumi :-)
      Taky se měj hezky.

      Vymazat
  4. Koukám podle hodnocení, že samá trefa do černého :-) Cinder rozhodně jednička. Já pokukuji po Illuminae...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou se snažím vybírat si knihy tak, aby mě bavily, ovšem někdy se to moc nepovede :-)
      Cinder byla bomba, už se těším na Scarlet, která tady na mě čeká od loňska, tak jsem zvědavá, jak se bude nadále příběh rozvíjet.
      Co se týče Illuminae, tak jelikož nečtu scifi, tak já jsem byla nadšená, ovšem je otázka co na to pravidelný čtenář žánrů scifi a fantasy řekne. Jestli se ti dostane do rukou, tak se ti snad bude líbit stejně jako mně :)

      Vymazat
  5. Pěkné kousky :) Na mě čeká Ve stínu černých ptáků a Nejšťastnější dívka na světě. Tak jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Ve stínu černých ptáků byla naprosto skvělá kniha a nejšťastnější dívka na světě byla taky skvělá, jen začátek je trochu zvláštní.
      Určitě ani s jednou z knih neotálej :-)

      Vymazat