500

 - Matthew Quirk



Mike Ford je mladý muž, který to neměl nikdy jednoduché. Jeho otec sedí za vraždu, ke které se přiznal, matka mu zemřela na rakovinu a po její neúspěšné léčbě mu zůstaly velké dluhy. 

 Když byl mladší, tak se spolu se svým bratrem a zbytkem party soustředili na vykrádaní aut a další drobnější krádeže. Jednou se však Mike vloupal do garáže dávného přítele jeho otce a ten se rozhodl, že to tak nenechá. Při soudním přelíčení dostal Mike na vybranou - vězení nebo námořnictvo. Po výcviku se rozhodl, že se stane lepším člověkem. Našel si dvě práce, začal studovat na Harvardu a postupně umořovat své dluhy. 

Jednoho dne se zúčastní přednášky, kde je přednášejícím Henry Davies, který je nejmocnějším mužem v zemi a zároveň zakladatelem Davies Group. Ten si Mika vyhlédne a nabídne mu lukrativní místo u sebe ve firmě. Mike je celý bez sebe a přijímá. Davies si jej bere pod křídla a učí ho, jak s lidmi manipulovat, aby je dostal přesně tam, kam potřebuje.
Když Mike dostane svůj první úkol, tak musí oprášit své zlodějské fígle, aby dodal Daviesovi přesně to, co od něj očekává a udržel si tak místo ve firmě.
Brzy se mu začne dařit, má vše po čem kdy snil. S penězi si nemusí dělat starosti, koupil si krásný domek, má dobrou pověst a báječnou přítelkyni. 

Tato idyla netrvá dlouho a Mike brzy zjišťuje, že nic není jak vypadá a Davies Group se nedrží jen v mezích zákona. Snaží se přijít na to, co se vlastně kolem něj děje a při tom se dovídá, že krádeže jsou tím nejmenším....

"Obálku," řekl potom a ukázal na obdélník z konopného papíru, který jsem nesl.
"Až se domluvíme," namítl jsem. Obálka byla to jediné, co mě drželo při životě, takže jsem se trochu zdráhal ji pustit z ruky. "Jestli zmizím, dostane se to ven."
Marcus přikývl.


Pro mne byla tato kniha bohužel zklamáním. Přiznávám, že to byla úplně náhodná koupě z levných knih. Nejprve mne zaujala obálka a po přečtení anotace jsem si řekla, že by to nemuselo být špatné. Bohužel jsem se spletla. 

První polovina knihy pro mne byla doslova utrpením. Měla jsem sto chutí knihu vzít a zastrčit ji někde hluboko do knihovny a nechat ji tam v zapomnění. Děj byl strašně rozvleklý, sáhodlouhé popisování korupčních praktik a různých dalších metod, jak potřebné lidi donutit, aby tancovali podle vás bylo pro mne naprosto úmorné. Děj se víceméně nikam neposouval, a když se posunul, tak opravdu jen nepatrně kupředu. 

Druhá polovina byla určitě lepší. Konečně se zde objevila nějaká akce, která za to předešlé trápení stála. Mike se nebojí a hrdinsky se vydává vstříc jisté smrti jen proto, aby odkryl pravdu a všem ukázal, jak má samotný zakladatel Davies Group půlku města v hrsti. Tady mne příběh začal doopravdy bavit a napětí se ke konci knihy stupňovalo.

I když je kniha celkem předvídavá, tak ke konci mírně překvapí.
Celkově nebyl styl psaní nějak těžký, četlo se to dobře. Problémem pro mne byl samotný obsah, který sice celkem věrohodně ukazuje, jak to ve vysoké politice může chodit (a nejspíš i chodí), ale byl opravdu nesmírně nudný.

Díky tomu, že jsem knihu dočetla až do konce a také díky druhé polovině, která mne bavila dávám 60% 

Název : 500
Autor : Matthew Quirk
Nakladatelství : Fortuna Libri
Počet stran : 319



Četli jste tuto knihu ? Líbila se Vám ? Budu se těšit na Vaše komentáře. 

4 komentáře:

  1. V LK na ni pokaždé hledím, už ji tam mají děsně dlouho...ale podle Tvé recenze by mi to nejspíš fakt nesedlo. Takže knihu přenechám jiným :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem na ni dlouho pokukovala, než jsem se odhodlala :-) Hlavně, tohle je můj subjektivní názor, takže pokud tě kniha láká, tak bych těch pár kaček obětovala a šla do ní.
      Měj hezký den.

      Vymazat