Řbitov zviřátek


Stephen King



Louis a Rachel Creedovi se spolu se svými dvěma malými dětmi - Ellie a Gagem a jejich kocourem Churchem stěhují z Chicaga do malebného městečka Ludlow, jelikož Louis dostal práci lékaře na nedaleké univerzitě.

Jakmile se Creedovi trochu zabydleli, tak je jejich soused Jud vzal na procházku po okolí. Šli opravdu dlouho po pěšině, která se všemožně stáčela, až došli k dětmi udržovanému hřbitůvku, kde pohřbívají své zvířecí miláčky.

....Louis si uvědomil , že to tu je neuspořádané jen zdánlivě, pomníčky byly postaveny v neumělých soustředných kruzích.
KOCOUR SMUCKY, hlásal nápis na jedné bedýnkové dýze. Byl vyvedený dětskou rukou, ale pečlivě. BYL POSLUŠNEJ. A pod tím : 1971 - 1974 ....

Když o pár dní později přivezli na ošetření chlapce jménem Victor Pascow, který svým zraněním posléze podlehl, začaly Louisovy noční můry.  
Victor se začal po své smrti zjevovat Louisovi ve snech (jsou to doopravdy jen sny ?)  a varoval ho, že se nesmí za žádnou cenu snažit překonávat překážky a jít k mikmackému pohřebišti.

Bohužel další události na sebe nenechají dlouho čekat. 

Nějakou dobu po Victorově smrti postihlo Creedovy další neštěstí. Dceřina milovaného kocoura Churche přejelo auto. Jelikož by bylo jeho úmrtí pro Ellie hodně bolestné, tak se Jud rozhodl, že spolu s Louisem kocoura v noci pohřbí na prastarém mikmackém pohřebišti, které je až daleko za hranicí hřbitova zvířátek. Jenže Victor Louise varoval, že tam nesmí chodit. 
A další zvláštní věci a nešťastné události mají teprve přijít...


King je prostě mistr a tato kniha je toho opět důkazem. Kniha začíná pěkně nevinně. Rodinné stěhování, navázání přátelství. 
Když Louisovi zemře jeho pacient, tak se všechno mění a příběh začíná pomalu přitvrzovat. 
Ano, kniha je předvídavá, ale i tak čtenáře vtáhne do děje. Ano, budete si možná říkat "já jsem to věděl/a jak to dopadne" , ale to nic nemění na tom, že i tak budete mít z knihy správný "Kingovský" požitek. Ty mistrně vykreslené charaktery postav, události, které se dějí. Otáčíte stránku za stránkou a dostáváte se spolu s hlavními postavami do míst, ze kterých už se nelze vrátit zpět.

Strašně se mi líbil styl vyprávění. Při čtení jsem vnímala mrazení, když King píše o pachu hlíny, tak ho cítíte taky, slyšíte všemožné zvuky a pokud si čtete večer a jste doma sami, tak máte strach.

Nejvíce z celé knihy jsem si nakonec zamilovala Juda a Normu. 
Jud byl příjemný starý pán s kopou historek a příběhů, věčně sedící na terase s chesterfieldkou v puse a Norma příjemná stará paní, kterou by chtěl mít každý ve svém okolí. 

Celkově nemám knize co vytknout, opravdu mne bavila, dostala jsem od ní přesně to, co jsem očekávala. 
Pokud máte rádi  za a) knihy Stephena Kinga, nebo 
                            za b) jste ještě nic od Kinga nečetli a máte rádi horory, tak po této knize určitě sáhněte. 

Já jsem si knihu užila a můžu jen doporučit.


Název : Řbitov zviřátek
Autor : Stephen King
Nakladatelství : Beta - Dobrovský
Počet stran : 376




4 komentáře:

  1. Řbitov zviřátek je jedna z knih, které si chci od Kinga přečíst. Pořád mu nedůvěřuji natolik, aby se dostal mezi ty nej autory. Ale díky tvé recenzi si myslím, že bych se po knize mohla konečně podívat, aby se vyšvihl ještě výš. Dobrá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Řbitov byl má první Kingovka a byla to láska na první přečtení :-) Takže neváhej a běž do ní, a ať se líbí :-)

      Vymazat
  2. Knihu mám doma, ale zatím jsem ji(jako spoustu jiných) nečetla. Potřebovala bych aby měl den aspon 48 hodin, abych stíhala číst vše co chci. Na seznamu mám tak 1000 knížek a stále přibývají nové. Mám ráda knihy, které mě vtáhnou do děje, a u kterých mi přijde, jako bych byla jejich součástí. Doufám, že řbitov na mě bude působit jako působil na tebe :) děkuju za povedenou recenzi, :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář i kompliment. O této knize se mi velice špatně psalo a vůbec netuší proč, jelikož mne ohromně bavila a byla jsem z ní nadšená. Přeju ti, aby ses ke knize co nejdříve dostala a aby se ti tento příběh líbil stejně jako mě :)

      Vymazat