Přírustky č. 38


Krásné odpoledne, milí čtenáři,
dnes jsem si pro vás nachystala článek s novými přírustky. Jelikož jsem měla narozeniny, tak mě rodina potěšila mimo jiné i knižními dárky, které se tentokrát nesly ve znamení mého oblíbeného spisovatele, kterým je Stephen King.

Celkem se má knihovnička rozrostla o tři kousky z pera tohoto spisovatele. Celkem mám v knihovničce jedenáct knih z Kingova pera. Časem bych chtěla vlastnit všechny jeho knihy, ale čeká mě ještě dlouhá cesta než docílím toho, abych ve své knihovně měla alespoň polovinu z jeho knih.

Jelikož jsme se s přítelem včera vydali na menší výlet, tak bych vám na závěr tohoto článku ukázala další ze záložek, které mi doplnily sbírku. Zjistila jsem totiž, že to nejsou jen knihy, které miluji, ale že jsem začala "ujíždět" také na záložkách, ze kterých mívám velkou radost.

Tak jdeme na to!

Jako první vám představím knihu, kterou jsem dostala od přítele. Jedná se o knihu, která poprvé vyšla v roce 1981, a jako spousta Kingových knih, i tato byla zfilmována. Film byl dokonce zmíněn v jedné z epizod Přátelé. Jedná se o knihu Cujo.




Anotace
Jeho kousnutí je horší než jeho štěkot...

Přichází to velice nevinně, jako vždycky. Veliký přátelský pes Cujo pronásleduje divokého králíka, který spadne do skryté podzemní jeskyně a rozvíří tak spící zlo - krutější než smrt sama. Zděšený čtyřletý kluk vidí, jak se samovolně otvírají dveře jeho šatníku, a křičí při pohledu do démonických krhavých očí, které svítí ze tmy. Maineské městečko Castle Rock je v zajetí děsivé hrozby...

Stephen King ve svém románu dokazuje, že zlo může nabývat mnoha podob, a napínavý, dynamický děj umocňuje brilantním zachycením psychiky hlavních postav, včetně Cuja.


Další "Kingovkou" je kniha, která vyšla v roce 1993. Neměla by to být, pro Kinga, typická kniha. Mělo by se jednat o příběh jedné silné ženy.. Jedná se o knihu Dolores Claiborneová. 


Anotace
Dolores Claiborneová žije na vesnici na malém ostrově Little Tall a těžce si vydělává na živobytí jako hospodyně u bohaté Very Donovanové, která tam každoročně jezdí na letní sezónu do svého domu. Přizpůsobivá Dolores si zvyká i na Veřinu panovačnost a obě ženy spolu časem začnou poměrně dobře vycházet. Když stará a nemocná Vera po letech zemře a odkáže veškerý majetek Dolores, vesničané si myslí, že ji Dolores zabila. Ta v poutavé zpovědi na policii vraždu Very odmítá, ale při výslechu vyjdou najevo jiné temné okolnosti z pohnutého života hlavní hrdinky.

Neuvěřitelně poutavý Kingův román, psaný jako monolog životem pronásledované ženy, se tak trochu vymyká ostatní Kingově tvorbě. Obvyklé tajemno tu zastupuje pouze zatmění Slunce, které sehrálo v příběhu významnou roli.


Poslední knihou, kterou vám dnes ukážu je Osvícení. Poprvé jsem knihu četla již před lety v době, kdy jsem knihy ještě neměla potřebu vlastnit a stačilo mi si je půjčovat. Jedná se o jednu z mých oblíbených knih a já se těším, až si knihu zase přečtu. Mimochodem i tato kniha byla zmíněna v jedné epizodě seriálu Přátelé :-)


Anotace
Hotel Overlook je považován za nejkrásněji položené horské letovisko na světě, ale nový zimní správce Jack Torrance, jeho žena Wendy a jejich pětiletý syn Danny v něm spatřovali víc než jeho krásu. Jack viděl v Overlooku příležitost, zoufalý způsob, jak uniknout životní smůle a zoufalství, Wendy zase kýženou samotu, která by mohla být poslední příležitostí k zachování narušené rodiny, a Danny? Danny, požehnaný i prokletý náhlým osvícením, darem předvídavosti, viděl věci, které přesahovaly chápání malého kluka. Ve sto deseti prázdných pokojích Overlooku viděl skryté zlo, které číhalo jen na ně...

Podle tohoto románu natočil Stanley Kubrick film Shining s Jackem Nicholsonem v hlavní roli.


Závěrem tohoto článku bych vám ráda ukázala nové záložkové přírustky :-)
Celkem se jedná o tři kousky. Jednu záložku jsem dostala v rámci knižního dárečku a pro další dvě jsem si zajela s přítelem včera, když jsme výletovali :-)

 
Tato záložka na mě čekala v jedné z knih...

Tuto záložku jsem si včera koupila v Miniuni, kde jsme se přítelem vydali na výlet.

Tato měnící záložka mi udělala radost navíc :-)

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

Tak to by bylo pro tentokrát vše. Napište mi, jestli jste některé z výše zmíněných knih četli, popřípadě jestli máte Kingovy knihy rádi.
Budu se na vaše komentáře těšit! :-)

Mějte se krásně a užívejte léta
Pinky 


Na co se můžete v brzké době těšit?
 chystám recenzi na knihu Šílená
 chystám recenzi na knihu Manžel nikdy nespí
 chystám recenzi na Slyším tě všude                                                                                                                                                      

16 komentářů:

  1. Tak Kinga bych si nechala líbit! Z těmhle jsem nečetla ani jednu, ale časem se k nim snad dostanu. Ať se líbí! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem Dolores a líbila se mi. Ale opravdu to není typický King.😀

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné kousky, samý King :) Mám teď na jeho knihy chuť, když bude v kinech Temná věž :) A moc pěkné záložky, přeji hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Já mám zase chuť na TO díky filmu který se chystá do kin, jen teď nemám tolik času na čtení tak jo určitě nestihnu přečíst...

      Vymazat
  4. Jani, užij si knihy, já od Kinga ještě nic nečetla :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Od Pana Kinga jsem zářím nic nečetla, ale čeká na mě ve čtečce Zelená Míle. Jenže jsem již několikrát viděla film, tak nevím zda budu mít sílu na knižní předlohu ;)
    P.S.: Pěkně záložky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zelená míle je skvělá, moc se mi líbila :-)

      Vymazat
    2. Film jsem obrečela a knihu prořvala celou :D

      Vymazat
    3. Tak u filmu jsem brečela v úplně jiné části jak u knihy. Bohužel jsem si nemohla vybavit konec filmu..

      Vymazat
  6. Další milovník Kinga!!! Já jsem tak nadšená :D Já si pořídila konečně POslední hlídku, abych měla kompletní sbírku. Na Cuja se chystám už jen kvůli Přátelům :D Joey z něho byl totálně hotový :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluju jeho knihy :-) Jinak pokud se nepletu, tak Joey byl hotový z Osvícení, zavíral jo do mrazáku ;-)

      Vymazat
  7. Pěkné čtení přeji :) Já zkusila od Kinga jednu knihu a nebude to, bohužel, můj autor :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já se do něj zamilovala na první přečtení :-)

      Vymazat