Sen noci univerzitní | Georgina Guthrie

I v 21. století může na univerzitě vzkvétat
zakázaná láska jako ze Shakespearova dramatu.


Aubrey Priceová se v průběhu studia na Torontské univerzitě zamilovala do univerzitního asistenta Daniela Granta. Jelikož byl jejich vztah nepřípustný, nejen díky přísným univerzitním pravidlům a následného ohrožení Danielovy pracovní budoucnosti, byl také přímým ohrožením kariéry Danielova otce, děkana Granta.

Oba se proto scházeli potají a společně odpočítávali dny do Aubreiných závěrečných zkoušek. Ty má Aubrey konečně zdárně za sebou a tak se náš zamilovaný pár konečně oddává vášni, kterou museli v rámci okolností potlačit. Do promocí a tedy i do oficiálního odhalení jejich vztahu zbývají už jen týdny, ale to našemu páru nebrání v tom, užívat si konečně jeden druhého. 

Celá situace se začíná komplikovat v době, kdy se David Grant stane rektorem a na jeho místo nastoupí nová děkanka. I když si je Aubrey vědoma toho, jakou pověst má děkanka Armstrongová po celé univerzitě, ani ve snu by ji nenapadlo, co všechno ji v práci čeká. Nejen, že Aubrey přijde o svá hesla k emailům, které potřebuje k práci, děkanka se po ní začne vozit a navíc nabyde přesvědčení, že má bývalý děkan Grant s Aubrey románek.
"Myslí si, že mi kupuješ šaty. Nazvala tě mým bohatým páprdou," dodala jsem a ošila se. Význam těch slov byl ohavný.
Znovu zavrtěl hlavou. "Proč by se uchýlila k takovému závěru, že ti kupuju šaty? Nedává to smysl."
"Nejspíš jí prostě přišlo zvláštní, že jsme stále v kontaktu, i když už nejsem tvojí zaměstnankyní."
"Znovu, to není důvod k tomu předpokládat, že spolu máme poměr!" Začal rudnout, když mu pomalu docházelo, co jsem právě řekla.

Vzniklá situace s falešným obviněním v podobě románku rektora a Aubrey není jediným problémem, který musí náš zamilovaný pár zvládnout. Daniela zase začínají dohánět stíny minulosti a v jeho nočních můrách se mu pravidelně zjevuje Nicola. I když Aubrey nemá ani páru o tom, co se děje, cítí, že je s Danielem něco špatně.


Jak jste si jistě všimli, tak ze série Láska podle Shakespeara jsem byla nadšená a nejinak je tomu také v případě závěrečného dílu, který nese příznačný název Sen noci univezitní.
Knihu jsem opět spořádala na posezení a už teď je mi po našich hrdinech smutno a mrzí mě, že to všechno tak rychle skončilo.

Jako vždy, i dnes tomu nebude jinak a společně se podíváme na knižní obálku. Opět tleskám, chválím a klaním se, neboť obálka je naprosto úžasná. I když je kniha oblečena do papírového přebalu, tak je na omak velice příjemná a připomíná plyš. Opuštěný kampus ve večerních hodinách, spolu s výrazným bílým nápisem se prostě povedl. Opět se mi líbí také sladění knihy po sundání obalu. Je skvělé, že kniha není potažena pouze jednotným potahem s nudným nápisem.

V knize na nás čeká celkem 34 samostatných kapitol, které jsou zakončeny epilogem. Nechybí ani poděkování autorky, pár slov o autorce a poznámka překladatelky.

Jak už jsme si mohli v předchozích dílech zvyknout, v příběhu se střídají dva pohledy, a to pohled Aubrey a pohled Daniela. Nechybí ani přepis jejich smsek a pár emailů, díky kterým dostává celý příběh punc opravdovosti. 

Závěrečný díl plynule navazuje tam, kde skončil ten předchozí, díky čemuž se předešlo hluchému místu. Jak už název knihy napovídá, jedná se zde především o splnění snu našich dvou zamilovaných. Tím pádem je zde narozdíl od předešlých dílů více eroticky laděných scén. 
Nemusíte se však bát, že se celá kniha věnuje pouze popisům vášnivých hrátek našich hrdinů. 

V příběhu se kromě falešného obvinění z románku mezi Danielovým otcem a Aubrey řeší také svatba Penny a Brada, která už je na spadnutí. Menší prostor zde získal také Danielův bratr Jeremy, kterému se ozvala žena, díky níž přišli právě Jeremyho rodiče o život, a je to právě Jeremy, který se rozhodne, že se setká se ženou, díky jejíž chybě zemřeli ti, které miloval.

Závěrečný díl série se sice jeví jako nejslabší, zvláště díky tomu, že čtenář vlastně tuší, jak celý příběh skončí a autorka se tento fakt nesnaží ani nijak zakrývat. Nicméně i tak je kniha opět čtivá, milá a místy také vtipná.

Pro mě, jako pro čtenáře bylo báječné trávit čas s tak skvělými hrdiny, kteří mi přirostli k srdci a neskutečně jsem si u jejich příběhu odpočinula a dobila baterky. Mé naivní a romantické JÁ se tetelilo blahem pokaždé, když jsem nalistovala stranu, kde jsem skončila.

Ráda se budu k příběhu zakázané lásky mezi studentkou a univerzitním asistentem vracet a troufám si říct, že se tato série stane tou, ke které se minimálně každý rok vrátím. Někdo by sice mohl namítnout, že se všechny tři díly daly sepsat do jednoho a nemusely vycházet o takovém počtu stran, a já souhlasím, že by to tak klidně mohlo být. Ovšem všechno má své opodstatnění a jsem ráda, že se autorka rozepsala, neboť příběh, i když je rozdělený na tři díly a každý má přes 400 stran, je úžasný takový jaký je. Pozvolný, milý a vtipný a já za to autorce děkuji.


Za zaslání recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelskému domu GRADA.
Knihu si můžete zakoupit zde.


Název: Sen noci univerzitní
Série: Láska podle Shakespeara (3. díl)
Autor: Georgina Guthrie
Překlad: Kristýna Vítková
Nakladatelství: Grada
Edice: Cosmopolis
Počet stran: 485


8 komentářů:

  1. Není to tak dávno co si pčesně pamatuji jak první knihu recenzovala na sea book a já z toho nadšení chtěla tu knihu mít doma. Ale nepřečetla jsem si ji. No a tady u tebe je to to stejné :D Ale pořád váhám, myslím si, že na mě to bude moc sladké :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem byla z celé série fakt nadšená a jsem ráda že jí mám v knihovně, abych se k ní mohla vracet. Nicméně jak píšeš, myslím si, že na tebe by byla opravdu moc sladká :-)

      Vymazat
  2. Do třetího dílu se mám v plánu taky pustit, musím vědět přece, jak to celé dopadne, i když to nejspíš velké překvapení nebude :D Je to fajn oddechová četba a člověk si musí někdy odpočinout od všech těch vražd a vyšetřování :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, skvělá oddechovka, která si mě naprosto získala! Doufám, že se ti bude taky líbit :-)

      Vymazat
  3. No zřejmě se po celé této sérii poohlédnu!! :-) Myslím, že by mi mohly sedět.

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, já mám objednaný druhý díl, a nějak moc jsem se netěšila, přece jen je to nějaká doba, co jsem první dočetla, ale po tvé recenzi už počítám minuty. :D Jsem zase pronikla do kouzla série. :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No první je opravdu nejlepší z celé serie, díky tomu kouzlu. Nicméně já jsem byla opravdu překvapená že všech a tuto sérii jsem si zamilovala :-)

      Vymazat